2013. augusztus 11., vasárnap

ÉRTÉKES VAGY - PANCSINELLÓ




Mese azoknak, akik nem mások értékelése alapján akarnak élni...

Max Lucadonak egy egész sorozatra való története van a famanókról.
Ebből az elsőt szeretném összegezve leírni, mert nagyon tanulságos.
Aki viszont szeretné elolvasni az eredeti, élvezetesebb szöveggel, keresse az író - Értékes vagy! - című meséskönyvét.
Angyal gif

A történet manókról szól, akiket egy Éli nevű (jelentése: én Istenem) asztalos mester készített.
Mind különbözőek voltak, magasságra, szélességre, arcra, megjelenésre, tulajdonságokra.
Ezek a manók nap mint nap, matricákat osztogattak egymásnak.
A csinos, jóvágású, ügyes manók csillagokat kaptak a testükre.
De az ügyetlenek, csúnyák, akik nem tudtak szépen énekelni vagy kézen állni, szürke pontokat kaptak.
Azok éktelenkedtek a testükön.
Angyal gif

Pancsinelló nem volt sem szép, sem ügyes, csak egy átlagos manó, aki tele volt szürke pontokkal.
Egy nap találkozott Luciával, akin sem csillagok, sem szürke pontok nem voltak.
Megkérdezte tőle Pancsinelló:
- Hogy lehetséges, hogy rajtad nincsenek matricák?
A lány azt felelte:
- Mindennap megkeresem Élit, és beszélgetek vele. Te is megteheted! - bátorította Lucia.
Sorelválasztó

Pancsinelló elhatározta, hogy felkeresi a Mestert, aki a dombon lakott egy nagy házban.
Éli az asztalnál ült, és dolgozott.
Köszöntötte Pancsinellót, és még mielőtt a fiú elkezdett volna magyarázkodni, a következőt mondta:
- Értékes vagy, mert én készítettelek.
A szürke pontoktól csak úgy szabadulhatsz meg, ha ezt elhiszed.
Minél jobban bízol az én szeretetemben, annál kevesebbet aggódsz majd a matricák miatt.

Beszélgettek, majd mielőtt Pancsinelló elbúcsúzott volna, Éli kérte:
- Látogass meg gyakran! S ne feledd, értékes vagy!
- Azt hiszem, komolyan gondolja! - mondta magában Pancsinelló.
S ekkor már le is gurult róla egy szürke pont.

gyerekeksorelválasztó

Szeretettel: Sipos Brigitta  református lelkész

Köszönöm, a gondolatébresztő "mese" összegzését...
Köszönöm az Úr Jézusnak, hogy szeretete által, Brigitta a misszióban, nagyon kedves lelki testvéremmé válhatott.
 Sorelválaszto

Az pedig az örök élet, hogy megismernek engem...

Nincs még egy ilyen ismeret, aminek ekkora tétje lenne!
Ha valakinek nem elég a tudása, akkor legfeljebb kap egy rossz jegyet, megbukik a vizsgán...
Nem tartják majd elég okosnak, és lehet, hogy lemarad a ranglétráról...
De ennek az ismeretnek a tétje sokkal súlyosabb:
Mert nem kevesebb, mint az örök élet!
Bios - Dzóé - itt kezdődik, és odaát folytatódik.

"Az pedig az örök élet, hogy ismernek téged, az egyedül igaz Istent, és akit elküldtél, a Jézus Krisztust" (Jn 17,3).
Angyal gif

Isten sokkal többet akar adni, mint gondoljuk...

Ehhez egyvalami kell:oda kell adni önmagunkat az Úr Jézusnak.
Miközben keresed, megismered.
Megtapasztalhatod az Úr Jézus a szeretetét.
A szeretet és az élet egymástól elválaszthatatlan.
Szeresd önmagad!
Aki nem képes szeretni magát, az nem tud szeretni igazán másokat sem.
S ha nem tud szeretni, az azért van, mert nem szeretik.
Szeretetet csak az tud adni, aki szeretetet kap.
Ha érzed Isten szeretetét, akkor tudni fogod adni.
Kegyelmet találsz!
A legnagyobb kegyelem az élhető élet, amelynek ráadásul örökkévaló folytatása van!
Angyal gif
Akarod az életet?

Arra bátorít minket az élő Isten: Engem keress!
Hol? Hogyan? Itt, és most, teljes, nyitott szívvel.
Annyira szenzációs személy az Isten, mert Ő is keresi azokat, akik Őt keresik!
Néhány kedves példát hadd mondjak erre, Bibliait, és mait is:
- Zákeus kereste Jézust - Jézus kereste Zákeust (Lk 19).
- Virág Ibolya - kereste Istent - de Isten már kereste régóta.
Keresd az Istent!
Aki keres, talál, a zörgetőnek megnyílik az ajtó.
A képlet nagyon egyszerű: Kegyelmet nyer!

A Úr Jézus üzenete:
"Én is azt mondom nektek: kérjetek, és adatik, keressetek, és találtok, zörgessetek, és megnyittatik nektek.
Mert mindaz, aki kér, kap; aki keres, talál; és aki zörget, annak megnyittatik" (Lk 11,9-10).
sorelválaszto
Jézus hamarosan visszajön, nem hagy bennünket árván:
"Bizony, hamar eljövök" (Jel 22,20).
Ó Urunk, édes Istenünk - Jöjj hamar, Uram Jézus! Ámen.


ÁLDOTT LEGYEN ÉRTE AZ Ő SZENT NEVE!

DICSÉRTESSÉK AZ ÚR JÉZUS KRISZTUS!


Isten szeretetteljes levele 
Gyermekem…

Lehet, hogy te nem ismersz engem, de én mindent tudok rólad.
Zsoltárok 139,1
Azt is tudom, hogy pontosan mikor ülsz le, és mikor állsz fel. Zsoltárok 139,2
Minden utadat jól ismerem.
Zsoltárok 139,3
Még a hajszálaidat is mind számon tartom.
Máté 10,29-31
Mert képmásomra teremtettelek téged.
1Mózes 1,27
Anélkül, hogy tudnád, bennem élsz, mozogsz, létezel.
Apostolok Cselekedetei 17,28
Az én nemzetségem vagy.
Apostolok Cselekedetei 17,28
Mielőtt megformáltalak az anyaméhben, már ismertelek.
Jeremiás 1,4-5
Kiválasztottalak magamnak, a teremtés kezdetén.
Efézus 1,11-12
Nem véletlen születtél, életed minden napja megíratott az én könyvemben.
Zsoltárok 139,16
Én határoztam el születésed pontos idejét, és azt is, hogy hol fogsz élni.
Apostolok Cselekedetei 17,26
Csodálatosan teremtettelek meg.
Zsoltárok 139,14
Én formáltalak anyád méhében.
Zsoltárok 139,13
Én hoztalak a világra születésed napján.
Zsoltárok 71,6
Hamisan képviseltek azok, akik nem ismernek engem.
János 8,41-44
Nem zárkóztam el tőled, és nem vagyok haragtartó, hanem teljes szeretettel tekintek rád.
1János 4,16
Vágyom arra, hogy szeretetemmel elhalmozzalak.
1János 3,1
Csupán azért, mert a gyermekem vagy és én Atyád vagyok.
1János 3,1
Többet adok neked, mint valaha földi apádtól kaphatnál. Máté 7,11
Mert én vagyok a tökéletes Apa.
Máté 5,48
Minden jó ajándék számodra, amelyet elfogadsz, az én kezemből ered.
Jakab 1,17
Mert gondoskodom rólad és megadok mindent, amire szükséged van.
Máté 6,31-33
A jövődre vonatkozó terveim mindig reménnyel vannak teli.
Jeremiás 29,11
Mert örök szeretettel szeretlek téged.
Jeremiás 31,3
Annyiszor gondolok rád, mint ahány homokszem van a tengerparton.
Zsoltárok 139,17-18
Örvendek neked hangosan énekelve.
Zofóniás 3,17
Sohasem unok bele abba, hogy jót tegyek veled.
Jeremiás 32,40
Mert az én kincsem vagy.
2Mózes 19,5
Teljes szívemmel és lelkemmel vágyok arra, hogy örök életet adjak neked.
Jeremiás 32,41
Hatalmas és csodálatos dolgokat akarok mutatni neked.
Jeremiás 33,3
Megtalálsz, ha teljes szíveddel keresel engem.
5Mózes 4,29
Gyönyörködj bennem és megadom szíved kérését.
Zsoltárok 37,4
Hiszen a jónak akarása is az én ajándékom benned.
Filippi 2,13
Mindent megteszek érted, sokkal bőségesebben, mint ahogy azt el tudnád képzelni.
Efézus 3,20
Én vagyok a leghűségesebb bátorítód.
2Thesszalonika 2,16-17
Atyád vagyok, aki minden nyomorúságodban megvigasztal.
2Korinthus 1,3-4
Ha a szíved összetört, akkor közel vagyok hozzád.
Zsoltárok 34,19
Mint ahogy a pásztor karjára veszi a bárányát, aképpen hordozlak szívemen téged.
Ézsaiás 40,11
Egy nap minden könnyet letörlök a szemeidről.
Jelenések 21,3-4
És megszabadítlak földi fájdalmaidtól. Jelenések 21,3-4
Atyád vagyok, és fiamként szeretlek, mint ahogyan Jézust szeretem.
János 17,23
Mert Jézusban láthatod, hogy mennyire szeretlek. János 17,26
Ő az én tökéletes képmásom.
Zsidókhoz 1,3
Azért küldtem el Fiamat, hogy bebizonyítsa, veled vagyok és nem ellened.
Róma 8,31
És elmondja, hogy nem rovom fel vétkeidet.
2Korinthus 5,18-19
Jézus azért halt meg, hogy egymással megbékéltessünk.
2Korinthus 5,18-19
Az ő halála volt a szeretetemnek legmélyebb kifejezése.
1János 4,10
Feladtam mindent, amit szerettem, azért hogy megnyerjem a te szeretetedet.
Róma 8, 32
Ha befogadod fiamat, Jézust, úgy engem fogadsz be.
1János 2,23
És soha, semmi nem választhat el téged az én szeretetemtől.
Róma 8,38-39
Gyere haza, és a legnagyobb ünnepséget rendezem a tiszteletedre, amelyet a mennyország valaha is látott. Lukács 15,7
Én mindig Atya voltam, és mindig Atya leszek.
Efézus 3,14-15

Az én kérdésem ez: Akarsz-e az én a gyermekem lenni?
János 1,12-13
Várok rád!
Lukács 15,11-32

Szeretettel, Édesatyád, a Mindenható Isten
Sorelválasztó
Kérjük együtt, hogy e lelki üzenet mindenütt fogékony, és nagylelkű szívre találjon. 


Visegrád, 2013. augusztus.11

Sok szeretettel és üdvözlettel:
Móritzné Nagy Ilona teológus-misszionárius


3 megjegyzés:

  1. Szép, de nevezném én ezt inkább szeretetlevélnek, mert Isten nem szerelmes belénk, hanem SZERET minket. Ez sokkal több a szerelemnél.

    VálaszTörlés
  2. Isten lát, és segít azokon kik rászorulnak, hanem is azonnal.
    TÜRELEM

    VálaszTörlés